قديم 06-08-2012, 03:44 AM   #5
احمد عبدالرازق
:: سيسكو جديد ::

شكراً: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
احمد عبدالرازق will become famous soon enough
افتراضي رد: السلام عليكم اريد المساعدة لاصل لدرجة مهندس شبكات شكرا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة برهوما مشاهدة المشاركة
يبدو انك معلوماتك مشوشه ولم تقم بوضع خطه سير نحو المستقبل ..

اخي شوف توكل علي الله وخد الـ CCNA في احد المراكز مثل computek في مدينة نصر مثلا وبعدها علي حسب رغبتك ادا كنت حابب تتخصص في اي مجال مثلا مجال امن المعلومات وهو مطلوب في السوق او مجال الصوت وهو ايضا مطلوب في مجال العمل

بالنسبة لـ ccna server provider فهي شهادة مختصة في كيفية ضبط الراوتر وتزويد الخدمات للزبائن اي شركة الاتصالات في المدينة مثلأ tedata يطلق عليها اسم isp اختصار internet server provider بمعني ان الشهادة راح تعلمك كيفية التعامل مع الرواتر والاعدادات التي تقوم بها الشركات لكي تزود بها الخدمات للزبائن.

بالنسبة لي انا خلصت دراسة الـ ccna وحصلت عليها بفضل الله والان اقوم بدراسة ccnp وبعد ما اخلصها راح ارجع الي المستوي الاول واتخصص في مجال امن المعلومات ccna security و راح نشوف بعدها ربما اكمل الفويس وادخل لمستوي ال ccnp security .. المهم يجب ان تكون لديك الرغبة في التعلم والمثابرة وعدم الاستسلام مهما واجهتك من صعوبات
شكرا ليك وانا ان شاء الله هعمل زيك و اتخصص ف السكيورتي دا ايميلي اتمني انك تضفني و تبعتلي مسج لما تضفني عشان اعرف ان دا حضرتك عشان نتكلم مع بعض ونتعرف علي بعض اكثر
شكرا ليك
kaboo_20072007@yahoo
احمد عبدالرازق غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36