قديم 05-03-2011, 08:52 AM   #6
ozy026
:: سيسكو جديد ::

شكراً: 0
تم شكره 2 مرة في مشاركة واحدة
ozy026 will become famous soon enough
افتراضي رد: مجبر على دخول اختبار الـ ccna

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ماكنتوش مشاهدة المشاركة
أشكرك كثيراً أخي الكريم على تفاعلك معي

بالنسبة لي خلفيتي بالشبكات بسيطة جدا وتكاد تكون معدومه .. يعني درست حاجات بدائية جدا ايام الجامعة ف اعتقد قدامي خيارين اما اذاكر المنهج وانا ماادري اي منهج تقصد بالضبط ؟؟ هل فيه منهج عربي محدد ك كتاب مثلا او سلايدات لو ذاكرت منها تهيئني اخش الامتحان ؟ والنماذج الموجودة اخذها كـ مراجعة فقط؟؟ اذا كذا انا ماعندي مشكله واتمنى تفيدوني اخواني بهالأمر
والحل الثاني انتظر النموذج الجديد ينزل واحفظه واخش الامتحان والله يسهلها وانا برضو صراحةً مااحب هالاسلوب حتى لو كنت راح انجح؟؟ لكن قلت لك المشكله اني ماراح استفيد من الشهادة بعملي نهائياً ولكن تسلط بعض المدراء وتوجيهاتهم الاعقلانية !! لذلك هالحل مناسب لي أعتقد

برضو معهد اباد فكره حلوه لكن هل يستطيعون تاسيسك من الصفر لو كانت خلفيتك بالشبكات شبه معدومة؟؟ وبرضو الوقت ضيق عندي للاسف .. اطلع مالدوام وعندي دورة انقليش من 5 الى 7 يعني مافيه وقت

وبالنسبة للابات اخي الكريم هل هي ايضاً على شكل اختيار متعدد ؟؟ ام محاكاة كما سمعت ؟؟ وهل مذاكرتها سهلة ام صعبة؟؟

سؤال اخير مالفرق بين الرمزين 640-801 و 640-802 ?? لو حبيت اختبر هل هم نفس المادة والدورة أم فيه اختلاف؟؟

اتمنى الاقي ردود على استفساراتي المزعجه ربما .. ولكم مني كل الدعوات بالتوفيق والسداد
فى الاول انا والله مش بعمل دعاية لاى حد بس الحل الوحيد لك انك تاخد الكورس فى معهد اباد وهما هايظبطو لك حاجة حتى ولو معندكش اى معلومة عن النت ورك خالص وانا شفت بعض الاخوة خد الكورس هناك وامتحن فى 10 او 12 يوم (على حد قوله هو) بس اللى متاكد منه ان المهندسيين اللى هناك ممتازيين وان شاء الله كل حاجة هاتكون تمام!!

اما بالنسبة لـــــــــ 640-801 ده المنهج القديم والمنهج الحالى هو 460-802 وطبعا زى ما معروف المنهج الحالى افضل بكتير من القديم

ومفيش ازعاج ولا حاجة احنا اخوات وانا تحت امرك فى اى وقت ولو احتجت اى حاجة ان شاء الله لو اقدر هاعملهالك!!
ozy026 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36