قديم 05-02-2011, 06:14 AM   #2
ozy026
:: سيسكو جديد ::

شكراً: 0
تم شكره 2 مرة في مشاركة واحدة
ozy026 will become famous soon enough
افتراضي رد: للأسف صرنا نحفظ أسئله سيسكو أكثر من فهمها

فعلا طرح مهم جدا واعتقد ان المناقشة هاتكون ممتاز بس ان شاء الله وانا هاقول لحضرتك ليه البعض بيعمل كده
للاسباب الاتية :-
1- فئة بتكون مزاكرة بس موجود دخول الامتحان وللاول مرة بيكون صعب جدااا وبيسبب لها التوتر ويمكن النماذج بتحسسهم انهم كده مش متوتريين من الامتحان...
الموضوع الأصلى من هنا: منتديات سيسكو التعليمية | كن بين الخبراء ! http://www.ciscovb.com/vb/3332-post20833.html
2- فئة اخرى مش مزاكرة ولا تعرف اى حاجة عن الشهادة وبس عايز شهادة علشان يحطها فى الـ cv, علشان محتاجها لما يتقدم لشركة معينة..
3- فئة اخرى بتكون مزاكرة نص نص او مزاكرة بس بتكون عايزة تدخل الامتحان ووتنجح وخلاص !!!

الفكرة ان اغلب اللى بيعمل كده بيكون داخل ياخد 640-802 ومش هايكمل سيسكو لانه عارف انه كده كده كل الكلام ده ملوش لزمه مع ميكروسوفت ولكن الناس اللى هاتكمل زى العبد لله ولو ربنا اراد بتكون عارفة ان كل كلمة لزم تكون مفهومة كويس جدااا واما هاتكون الدنيا صعبة جدااا فى الـNP, .........

دلوقتى فى المجال ناس كتير بتدخله مش حب فيه ولكن علشان الفلوس يعنى قصدى الاخوة دول مش مدمنيين شبكات لا هو داخل علشان عارف ان مجال الـIT او الشبكات مرتبه كويس وفى الاخر الاخوة دول مش بتطور ودايما بيكون لهم حد معيد وعلى عكس الاخوة اللى مدمنيين شبكات ...... ميقدرش يعيش من غير معلومة جديدة ودايما عايز اكتر وبيبحث عن اى حاجة واى مشكلة علشان يحلها وده بيخليه فى القمة ......

امـــــــــا بالسؤال الخاص بالمناقشة فانا هارد ع حضرتك انا بالنسبة لى النماذج مجرد أسئلة بتزود لى المعلومات اللى وقعت منى فى المزاكرة والشرح مثلا ويمكن للتاكيد ع كلامى انى عرفت ان ماتشى خلاص اصبح قديم ولكن انا بردو مسبتوش لحد اما الحمد لله خلصته كله لانى حسيت ان فى معلومات كتيرة باخدة منه وبستفاد...يعنى انا مش بقعد احفظ السؤال وكده لالالا بدليل انى عندى مممممم 6 اسئلة مش عارفهم وكنت لسه هاكلم حضرتك علشان لو تقدر تشرحهملى ههههههههههه (الموضوع ده جه فى وقته)

=====> عجبتنى اووووووووى (( الميدان يا حميدان )) ^^_

انا مقدرش ادخل الامتحان لانى مش مزاكرة المادة 100/100
لامانة ولكن مش مزاكر سبتر الوير لس لانى بامانة مش بحب الويرلس خخخخخخخ
والحاجة التانية لانى اخاف اسقط فى الامتحان وبكده قدرتى المادية متسمحليش انى اقدر اعيد الامتحان تانى ف الوقت الراهن !!!

وبجد انا مشكور جدااا ع المجهود اللى حضرتك وكل الاخوة بتعملوه معانا وان شاء الله يكون فى ميزان حسناتكم ان شاء الله ومعلش انا طولت ع حضرتك ولكن فعلا الموضوع مهم جدااا ولو استمر هاتكون كارثة لان فى الحياة العمالية هاتكون الدنيا أصعب بكتير من الورق :|

وتقبل تحياتى والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

التعديل الأخير تم بواسطة ozy026 ; 05-02-2011 الساعة 06:30 AM
ozy026 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36