الموضوع: [إستفسار] : بما تنصحوني في دراسة الـccna
قديم 03-05-2011, 08:18 PM   #1
انصاف
:: سيسكو جديد ::

الصورة الرمزية انصاف

شكراً: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
انصاف will become famous soon enough
افتراضي بما تنصحوني في دراسة الـccna

السلام عليكم

سجلت جديده و احد الاسباب لتسجيلي اولا ما شاء الله المنتدي يشجع و مفيد
وثاني سبب كنت بحاول افتش علي معلومات للفايده فقلت يمكن تفيدوني

انا خريجه بكلريوس تقنية معلومات مشروعي كان في الVOIP بس كان بسيط و مش معقد
حابه اتخصص شبكات حاسه اني حكون كويسة في الشبكات

مفروض انزل الاسبوع الجاي كورس سيسكو اول كورس اول شهاده CCNA
طبعا عملت بحث علي الشهداه CCNA و حاولت اخد اكبر قدر من المعلومات بس تقريبا اغلب المواقع نفس الكلام
الموضوع الأصلى من هنا: منتديات سيسكو التعليمية | كن بين الخبراء ! http://www.ciscovb.com/vb/t2947.html#post19044

انا حاسه اني ممكن استفيد بحصولي علي هذه الشهاده بس في نفس الوقت حابه اتاكد من كم شي قبل لا ادخل الكورس الاني مخططه اني بحاول اخد الكورس الاول و احاول اجد وظيفه بعد ما اشتغل فتره مناسبه واكسب خبره ابدا الشهاده الثانيه

بنعرف ان في

• تركيب و تدعيم الشبكات.
• هندسة وتصميم الشبكات

حاب اعرف اذا اخد الشهاده الاولي فقط في ايش ممكن بالظبط تفيدني من ناحية الشغل ( طبيعت الشغل كيف) انا اكيد حقرا الشبكات بكل نواحيها بس كشغل افضل ما اكون في تركيب اجهزه يعني الشغل ال hardware فهل حصولي علي الشهده الاولي ممكن يساعدني في وجود شغل في هندسة وتصميم الشبكات انا حابه ابعد عن شغل ال hardware فهل دا ممكن من خلال الشهاده الاولي فقط

ثانيا حابه اعرف كيف ممكن تساعدني في الشغل و ايش الي ممكن يكون من مسؤليتي ك وظيفة و كيف سوف يكون فرص حصولي علي وظيفة مع الشهاده الاولي فقط

ياريت تفيدوني قبل الاسبوع الجاي موعد الكورس الاني بالجد متردده من اني اخد الكورس و طبيعت الشغل تكون غير مناسبة خوفي مش من الكورس من طبيعت الشغل بعدين خاصه ان بتفرق البنات من الاولاد في طبيعت الشغل عشان كدا بحاول ابعد عن جزو الhardware

ولكم جزيل الشكر

flh jkwp,kd td ]vhsm hgJccna hgthd]i hv[,

التعديل الأخير تم بواسطة سيسكو 1 ; 03-06-2011 الساعة 12:51 AM
انصاف غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36